Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mikroplasty ve výuce chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu
Marešová, Eva ; Bílek, Martin (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na mikroplasty jako často diskutované téma v souvislosti s ohrožením životního prostředí, a které i přes jeho aktuálnost a popularitu nebývá zahrnováno do výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu. Teoretická část se zaměřuje na velikostní klasifikaci, původ, složení, vzhled, zdroje a výskyt mikroplastů, včetně jejich vlivu na životní prostředí. První část praktické části tvoří analýza rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia a vybraných školních vzdělávacích programů se zaměřením na možné souvislosti tématu Mikroplasty. Druhá část praktické části je věnována návrhu výukových aktivit, prostřednictvím kterých se žáci mohou aktivní formou seznámit s problematikou tématu Mikroplasty v rámci výuky chemie jako všeobecně vzdělávacího předmětu. Aktivní forma seznámení by měla cílit na zvýšení zájmu žáků o toto téma a zároveň by měla přispívat k uvědomování si možných rizik s tím spojených. KLÍČOVÁ SLOVA Mikroplasty, výuka chemie na základní škole a gymnáziu, enviromentální výchova
Problematika výuky dřevin na 1. stupni ZŠ
Hladíková, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je příprava a realizace projektu o dřevinách pro žáky čtvrtých ročníků základních škol. V úvodních kapitolách jsou představeny základní kurikulární dokumenty týkající se enviromentální výchovy. Autor v práci analyzuje učebnice základních škol zpracovávající přírodovědná témata a zjišťuje, jakým způsobem je učivo o dřevinách probíráno v učebnicích pro čtvrtý a pátý ročník základní školy. V kapitole Charakteristika Riegrových sadů se autor zabývá historií parku a uvádí druhy dřevin vyskytující se na jejich území. Část diplomové práce je věnována výsledkům dotazníkového šetření realizovaného na školách v přilehlém okolí parku. Hlavním cílem dotazníkového šetření bylo zjistit zájem o projekt zabývající se problematikou dřevin v Riegrových sadech. Autor si zároveň kladl za cíl zjistit, jaká forma projektu je pro učitele vybraných škol nejvíce vyhovující. Praktická část obsahuje projekt "Dřeviny v Riegrových sadech". Základem projektu jsou 4 vycházky do Riegrových sadů v různých ročních obdobích, k nimž jsou vyrobeny pracovní listy. V závěru práce autor sděluje své zkušenosti z realizace jarní části projektu.
Didaktické prostředky ve výchově ke zdraví
Procházková, Jitka ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá didaktickými prostředky výuky Výchovy ke zdraví a výzkumem vybraných online zdrojů využitelných pro výuku Výchovy ke zdraví na druhém stupni základních škol a škol středních. Cílem práce je ověřit kvalitu materiálů dostupných online vhodných k použití ve výuce Výchovy ke zdraví a ukázat jejich praktické využití. Materiály jsou ověřovány z hlediska kvality materiálů, jejich praktického využití při výuce a zaměření z hlediska stupně vzdělávání. Dostupné materiály jsou ověřeny analýzou, která je zaměřena na prověření materiálů z hlediska vědeckosti, přiměřenosti, praktičnosti a vhodnosti využití v konkrétním stupni vzdělávání. Praktické využití materiálů je ověřeno praktickým využitím ve výuce a metodou strukturovaného rozhovoru s kolegy. Teoretická část práce je zaměřena na druhy didaktických prostředků a výzkumná část na analýzu konkrétních didaktických prostředků. Praktická část se zabývá užitím dostupných didaktických prostředků ve výuce. Práce obsahuje přehled vybraných,dostupných didaktických prostředků využitelných ve výuce Výchovy ke zdraví s ohledem na jejich obsah, kvalitu a přiměřenost. Práce dále nabízí ukázku využití dostupných didaktických prostředků ve výuce Výchovy ke zdraví.
Přírodovědné vycházky pro žáky základní školy v regionu Podblanicka
Dymák, Petr ; Andreska, Jan (vedoucí práce) ; Hanel, Lubomír (oponent)
Práce se věnuje regionu Podblanicka jako extramurálnímu didaktickému prostoru. Na obecnou charakteristiku regionu navazuje popis pěti konkrétních vycházek. Didaktickou část zpracovává autor teoreticky z pohledu Rámcového vzdělávacího programu a zvláště konkrétního Školního vzdělávacího programu. Zvláštní pozornost je v práci věnována konkrétní metodice jednotlivých vycházek, včetně autorské tvorby pracovního listu ke geologické vycházce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Chemické experimenty pro ekoškoly
Hegrová, Zuzana ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Chemické experimenty pro ekoškoly Bc. Zuzana Hegrová zuzana.hegrova@seznam.cz Diplomová práce se zabývá environmentální výchovou v chemii na ZŠ a na nižším stupni víceletých gymnázií. Primárně je zaměřena na environmentální chemické experimenty na ekoškolách. Jelikož je toto téma značně interdisciplinární, zasahuje diplomová práce i do jiných vzdělávacích oblastí a oborů než jen do chemie. V teoretické části je zmapována situace v oblasti environmentálního vzdělávání ve školství. Dále je provedena orientační analýza několika současných českých učebnic pro ZŠ a nižší ročníky víceletého gymnázia. Analýza porovnává zastoupení vybraných environmentálních témat a počty experimentů, které se v učebnicích vyskytují. V praktické části jsou zpracovány učební materiály na podporu experimentální výuky chemie s autorským řešením pro učitele. Mou snahou bylo vytvořit zásobník environmentálních experimentů, které májí posloužit učitelům pro usnadnění přípravy do hodin chemie, převážně v experimentální rovině. Experimenty vysvětlují či demonstrují princip, vznik, původ, prevenci, řešení různých environmentálních problémů. Kromě experimentů jsou součástí učebních materiálů i...
Problematika výuky dřevin na 1. stupni ZŠ
Hladíková, Hana ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je příprava a realizace projektu o dřevinách pro žáky čtvrtých ročníků základních škol. V úvodních kapitolách jsou představeny základní kurikulární dokumenty týkající se enviromentální výchovy. Autor v práci analyzuje učebnice základních škol zpracovávající přírodovědná témata a zjišťuje, jakým způsobem je učivo o dřevinách probíráno v učebnicích pro čtvrtý a pátý ročník základní školy. V kapitole Charakteristika Riegrových sadů se autor zabývá historií parku a uvádí druhy dřevin vyskytující se na jejich území. Část diplomové práce je věnována výsledkům dotazníkového šetření realizovaného na školách v přilehlém okolí parku. Hlavním cílem dotazníkového šetření bylo zjistit zájem o projekt zabývající se problematikou dřevin v Riegrových sadech. Autor si zároveň kladl za cíl zjistit, jaká forma projektu je pro učitele vybraných škol nejvíce vyhovující. Praktická část obsahuje projekt "Dřeviny v Riegrových sadech". Základem projektu jsou 4 vycházky do Riegrových sadů v různých ročních obdobích, k nimž jsou vyrobeny pracovní listy. V závěru práce autor sděluje své zkušenosti z realizace jarní části projektu.
Venkovní učebna v přírodní zahradě v MŠ Radošovice
SCHUSTEROVÁ, Karla
Cílem této bakalářské práce je zpracovat enviromentálně zaměřený výchovný program pro mateřskou školu s využitím venkovské učebny v přírodní zahradě.
Využití vodního ekosystému v předškolním přírodovědném vzdělávání.
BROŽOVÁ, Anežka
Environmentální a přírodovědná výchova je důležitou složkou výchovy, vzdělání každého jedince. Této problematice se věnuje vzdělání a výchova v mateřské škole. Děti se seznamují s různými vodními ekosystémy, podobami vody, koloběhem vody v přírodě, významem vody pro život. Pozorují živočichy ve vodě i kolem ní. Různé aktivity jsou založeny na prožitkovém učení, pozorování; přináší porozumění jevům a vztahu k přírodě, její ochraně. Cílem práce je nalezení a ověření vhodných metod a forem práce v oblasti přírodovědné a environmentální výchovy realizované v mateřské škole.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.